Om os
Vi er altid klar til at være en del af jeres vision
Joblife - landsdækkende, autoriseret arbejdsmiljørådgiver - der skaber resultater.
Mange års erfaringer sikre rådgivning med stor ekspertise
Joblife bygger på mere end 40 års erfaringer som arbejdsmiljørådgiver. Virksomheden har en forhistorie i de bedriftssundhedstjenester (BST), hvorfra en lang række brancher lovpligtigt skulle have arbejdsmiljørådgivning siden 1979. BST blev udfaset i 00’erne, hvorefter en del BST’er fusionerne, blev opkøbt mv.
Joblife er et resultat af en lang række lokale BST-centre og branche-BST’er, som i 00’erne som Jobliv Danmark as blev opkøbt af Birch & Krogboe – det senere Alectia. Alectia fusionere med NIRAS, hvor Joblife så var forankret indtil 1. nov. 2019. Her blev Joblife til et selvstændigt aktieselskab associeret med NIRAS.
Pr. 1. juni 2024 blev Joblife et selvstændigt aktieselskab.
Ledelse og bestyrelse
Daglig ledelse og bestyrelsen i Joblife
Karriere
Bliv en del af teamet
Rådgivning
Samarbejdsrelationer
Medarbejdere
Find en medarbejder
Sammen skaber vi bedre arbejdsmiljø og bedre resultater
Det brænder vi for!
Danmark har tårnhøje niveauer, når det kommer til arbejdsmiljø – og det er der god grund til. Som samfund insisterer vi på, at alle skal have mulighed for et trygt, anstændigt og udviklende arbejdsliv. Loven er en fællesnævner, men arbejdsmiljø er meget mere end at leve op til loven. Ultimativt er arbejdsmiljøtiltag ambitionen om, at arbejdspladserne kan bruge omsorg, trivsel, sikkerhed og sundhed til at fremme virksomhedens præstation og dermed bruge arbejdsmiljø som en konkurrenceparameter, som gør virksomheden stærkere.
De gode resultater i arbejdsmiljøet kommer ikke af sig selv, og ofte skal vi udfordre og udvikle virksomhederne og hinanden for at opnå dem. Det kræver ihærdighed, mod og nogle gange et ekstra lille skub med på vejen. I Joblife ved vi, hvad der skal til, for at et godt arbejdsmiljø giver resultater. Vores processer og løsninger baseres altid på nyeste viden, menneskelige aspekter og systematikker.
Vi samarbejder med alle niveauer i organisationerne, fra direktionen over alle ledelseslagene til medarbejder. Samarbejdspartnere er også arbejdsmiljø- og MED organisationer, HR, QEHS, projektorganisationer, skadechefer og andre arbejdsmiljøprofessionelle i arbejdet med at skabe den ønskede udvikling.
Vi arbejder med at skabe det bedst mulige arbejdsmiljø overalt i Danmark. Det gør vi ved at sætte fokus på sikkerhed, sundhed og tryghed på arbejdspladserne. Sammen med virksomhederne kan vi forebygge og forhindre nedslidning, ulykker og sygdom. Vi arbejder altid med ambitionen om at forankre vores arbejde hos både ledelse og medarbejdere, så vi derved kan sætte bæredygtige og blivende aftryk hos vores kunder.
Det, vi gør, påvirker menneskers arbejdsliv og virksomheders eksistensgrundlag. Det ansvar tager vi dybt seriøst. Det kræver tillid, gensidig respekt og fortrolighed mellem os og vores kunder gennem hele processen. Som rådgivere forpligter vi os til at være opdateret på den seneste forskning og best practice. Vi ved, at det at formidle viden og sikre implementering på arbejdspladsen kræver innovative løsninger. Det er heri, vi gør en forskel.
I Joblife er vi stolte af hinanden og vores arbejdsplads, hvor alle ansatte spiller en vigtig rolle internt såvel som for vores kunder. Hver dag lærer vi af hinanden, vi lærer sammen, og vi løfter i flok. Den kultur kalder vi læring, kunder og trivsel.
Om Joblife
Vi er en landsdækkende autoriseret konsulent- og rådgivningsvirksomhed med over 40 års erfaring. Vi har kontorer i Aalborg, Aarhus, Kolding, Odense og Allerød, hvorfra vi rådgiver virksomheder, organisationer og offentlige arbejdspladser om arbejdsmiljø indenfor alle fagområder. Vores rådgivning har udviklet sig fra ”røg, støj og møg” i særligt belastede brancher til helhedsorienterede løsninger uanset branche.
Joblifes rådgivning bygger også på Arbejdstilsynets fem områder: det fysiske, det psykosociale, det ergonomiske, det biologiske og det kemiske område. Vi tilbyder forebyggende rådgivning om blandt andet ulykkesforebyggelse, stress og trivsel, ergonomiske belastninger, sundhed, kemikalier, indeklima og biologiske farer samt ledelse og organisationsudvikling.
En sikker og sund arbejdsplads gavner bundlinjen
Et godt arbejdsmiljø er forudsætningen for stabilitet, sikkerhed, sundhed og tryghed på arbejdspladsen. Vi ved af erfaring, at et godt arbejdsmiljø er med til at reducere antallet af sygedage og ulykker og samtidig mindsker nedslidning og øger trivslen. Derfor er en investering i bedre arbejdsmiljø godt for bundlinjen.
Vi tager udgangspunkt i den enkelte virksomhed og finder løsninger, der kan implementeres, forankres og skabe værdi for såvel medarbejdere som hele virksomheden. Vi uddanner og hjælper med at forebygge, udpege risici og skabe udvikling og løbende forbedringer.
Joblife som arbejdsplads
Hos Joblife er der højt til loftet. Hverdagen er præget af frihed og fleksibilitet og vores medarbejdere har et højt engagement. Vi er her for at gøre en forskel og skabe værdi for både mennesker og virksomheder, og vi gør vores bedste for at løse de udfordringer, vores kunder har. Der er ikke to virksomheder, der har samme udfordringer, og derfor er der heller ikke to arbejdsdage, der er ens hos Joblife.
”Mit engagement i Joblife er en drøm om at samle de bedste kompetencer på forebyggelse af arbejdsmiljøet under samme tag. Jeg ser, at vi deltager i at skabe arbejdspladser, hvor sundhed, sikkerhed og trivsel er bærende elementer, som i sidste ende er afgørende for vores kunders konkurrenceevne. Det kalder vi Better Jobs, Better Results”.
Adm. direktør og medejer, Jan Steenhard